nedeľa 17. júla 2011

V obleku na rovníku alebo prečo píšem tento blog

V lete 2008, ktoré sme trávili s Milanom po strednej škole manuálnou prácou v New Yorku, som si hovoril, že musím určite začať písať blog, aby som zaznamenal všetky zaujímavosti (a nebolo ich málo), ktoré ma zaujali musím zachytiť. Mal som však sám pre seba výhovorku, že to pri práci 6 dní v týždni a 12 hodín denne nejde a tak z toho nič nebolo...

Rok na to (júl 2009) som zamieril do Keni, do tej doby asi najnetradičnejšej destinácie v mojom živote. Pred odchodom som sa zaprisahal, že to tam musím nejak dokumentovať, pretože taká vec sa predsa nezopakuje tak skoro. Aj keď pracovne som nebol vyťažený tak ako v NYC, sociálne aktivity však urobili svoje a tak som sa za 6 týždňov pobytu k blogu zase nedostal...

Prečo však ten retrospektívny začiatok? Začiatkom júla 2011 som sa rozhodol si dať po úspešnom ukončení Bc. so školou na chvíľku pauzu a zamieril som do Kamerunu, kde budem tráviť (minimálne) ďalší rok svojho života prácou v medzinárodnej neziskovej organizácii AIESEC ako osoba zodpovedná za vonkajšie vzťahy. Avšak čo sa týka blogovania, zrejme by to skončilo rovnako ako v prechádzajúcich prípadoch nebyť jednej sebareflexívnej chvíľky počas pracovného dňa. Bežal asi tretí deň môjho pobytu a bol som zrovna na ceste na schôdzku na jednu firmu, keď sme zrazu zastavili v zápche v strede mesta a ja som sa pozrel okolo seba. Zrazu mi došlo, že okrem toho, že sedím na motorke s človekom, ktorý sotva rozumel niečo po anglicky, sa nachádzam oblečený v obleku (poctivo aj so sakom a kravatou) tesne pred poludním prakticky na rovníku. Pozerám okolo seba a zisťujem, že som s veľkým prehľadom najbelší v okolí, tvárim sa nechápavo keď prechádzame križovatkou na červenú a asi ako jediný by som na hlave nevedel odniesť kýble plné všetkého možného.

Tak preto tento blog.

Inak v tomto blogu sa budem venovať asi hlavne mojim úvahám a postrehom spojeným s mojím súčasným miestom pobytu. Tiež asi občas prihodím nejaký obligátny cestovateľský záznam, keď už nie som žiadny fotograf, tak nech to je aspoň takto zaznamenané.

1 komentár: